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40 Jahre Gudrun Sjödén

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40 Jahre Gudrun Sjödén
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Presse

Herzlich willkommen beim Gudrun Sjödén-Presseservice!

Hier finden Sie aktuelle Pressemitteilungen, Photomaterial der Gudrun Sjödén Mode- und Heimtextilienkollektionen, eine Auswahl an Pressestimmen und interessante Kurzfilme.

Was gibt es Neues bei Gudrun Sjödén?

Lassen Sie sich doch in unseren Presseverteiler aufnehmen, dann sind Sie immer auf dem laufenden. Melden Sie sich am besten gleich an bei andreas@andreashaumesser.com.

Photomuster der neuesten Kollektionen? Unsere PR-Agentur hält eine große Auswahl für Sie bereit.

PR-Agentur & Showroom Deutschland

Andreas Haumesser
Public Relations
Nymphenburger Straße 17
80335 München
Tel.: +49 89 809 130 061
andreas@andreashaumesser.com

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Norwegen, Dänemark

RMPR/ Rosanna Mariano
Brahegatan 20, 3 tr
SE-114 37 Stockholm
Tel.: +46 8 441 43 61
Handy: +46 70 756 00 66
rosanna@rmpr.se www.rmpr.se

Gudrun Sjödén Design AB

Kommunikationsdirektorin, Marke & PR
Monica Ekervik Hedman + 46 (8) 50 52 80 64
monica.hedman@gudrunsjoden.se

Presseanfragen Deutschland

Corinna Larmann-Goppert +49 911 96069 21
corinna.larmann-goppert@gudrunsjoeden.de

Presseanfragen Schweden, Norwegen,
Dänemark, Finnland

Anna Bergstrand +46 (8) 505 28 073
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Die Bilder dieser Auswahl und bestimmte andere Abbildungen in unseren Katalogen sind als Pressebilder in hoher Auflösung auf CD oder per Mail erhältlich.

Bitte wenden Sie sich an unsere Presseagentur Andreas Haumesser, Public Relations, 089/809 130 061 oder andreas@andreashaumesser.com

Weihnachten 2016 Press zip»
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Winter 2016 Press zip»
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Herbst 2016  Press zip»
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Maimagazin 2016  Press zip»
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Sommer 2016  Press zip»
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Frühlingsmagazin 2016 Press zip»
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Frühling 2016 Press zip»
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Weihnachten 2015 Press zip»




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Weihnachten 2017
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Winter 2017
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Herbstmagazin  2017
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Zuhause-Kollektion Herbst 2017
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Gudrun Sjödén on Tour September 2017
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20 Jahre Online-Handel
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Herbstkollektion 2017
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Gudrun Sjödén on Tour Juni 2017
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Maikollektion 2017
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Gudrun Sjödén Ausstellung London 2017
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Eröffnung Konzeptladen Freiburg 2017
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Gudrun Sjödén on Tour 2017
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Weltfrauentag 2017
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Frühlingskollektion 2017
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Weihnachtskollektion 2016
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Gudrun Sjödén on Tour 2016
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Neuer Konzeptladen in Münster
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Herbstkollektion 2016
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Mai Magazin 2016
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Sommerkollektion 2016
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Farbstärkste Frau des Jahres - Gewinnerin
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Gudrun Sjödéns Buch
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Weihnachtskollektion 2015
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Lesespaß mit Gudrun 2015
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Gudrun Sjödéns große Reise 2015
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Farbstarke Frauen 2015
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Sommerkollektion 2015
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Frühlingkollektion 2015
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Kampf gegen Ebola 2014
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Winterkollektion 2014
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Winterkollektion 2013
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Maikollektion 2013
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Sommerkollektion 2012
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Frühlingskollektion 2012
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Herbstkollektion 2011
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Gewinner des schwedischen Exportpreises
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Für weitere Informationen:

Corinna.Larmann-Goppert:
Telefon: 0911/ 960 69 21
corinna.larmann-goppert@gudrunsjoeden.de

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Eine farbenprächtige Modereise

Bald ist es 40 Jahre her, dass die erste Kollektion von Gudrun Sjödén das Licht der Welt erblickte. Aus einer kleinen Familienfirma ist inzwischen eine weltweit operierende Unternehmensgruppe geworden. Jetzt kann man sich einen Überblick darüber verschaffen, wie die charakteristischen Kleidungsstücke von Gudrun Sjödén über die Jahre ausgesehen haben.

SO VIELE ERINNERUNGEN

Die Ausstellung ruft viele Erinnerungen bei allen hervor, die in irgendeiner Form Gudrun Sjödéns Welt miterlebten. Der gemeinsame Nenner der Kollektionen ist unübersehbar, auch wenn die Muster in den 1970er-Jahren zu Zeiten Gudruns erster eigener Kollektion einfacher waren. Im Laufe der Jahre trug sie viel Wissen zusammen: über Formgebung, textile Fertigungstechniken und auch über die Maßgebung eines Produkts auf einem Produktblatt.

„Meine beiden Maßexperten und ich wetten immer, wer von uns das beste Augenmaß hat. Das macht immer viel Spaß“, schmunzelt sie.

Doch für viele symbolisieren die farbenfrohen, gemusterten und bequemen Kleidungsstücke im Lagenlook vor allem Freiheit und künstlerisches Schaffen. Eine Frau, die Mode von Gudrun Sjödén trägt, ist das Sinnbild eines abenteuerlustigen Menschen, der sich von der Masse abheben möchte.

FARBE UND FUNKTION

Ziel des Designs war immer die Vermittlung eines Ausdrucks unserer nordeuropäischen Kultur, nichtsdestotrotz müssen die Modestücke auch funktionell sein. Die Kombination aus Farbe und Funktion ist die Stärke des Designs. Doch auch wenn die schwedische Natur und Folklore stets große Inspirationsquellen waren, so gibt es in ihrer Mode auch Elemente aus anderen Kulturkreisen. Indien, China, Malaysia, Botswana und Kenia sind einige der Länder, die Gudrun Sjödén besuchte, um Anregungen zu sammeln und Katalogbilder zu fotografieren.

Gudruns ausführliche Reiseberichte vermitteln ihre Gedanken und Ideen zur Kollektion und über die besuchten Orte. Häufig erhalten die Kollektionen und Kleidungsstücke Namen, die an die besuchten Regionen anknüpfen.

Die Frida-Kahlo-Kollektion von 2006 gehört zu meinen Favoriten. Ganz oben auf der Hitliste landet auch die Kollektion, die wir in Usbekistan fotografierten, die dunklen, satten Farben und die vielen gemischten Drucke in Kombination mit Stickereien.“

HOHER WIEDERERKENNUNGSWERT

Minimalistische Formen in Schwarz-Weiß sucht man bei Gudrun Sjödén vergebens. Das Konzept heißt eindeutig: Mode für farbstarke Frauen. Die einfach geschnittenen Kleidungsstücke mit ihren prägnanten Mustern haben seit Jahren einen hohen Wiedererkennungswert, und Gudrun erläutert den Hintergrund ihrer Designs so:

Ich glaube, dass jeder Mensch eine eigene innere Formensprache hat, die sich auf gewisse Weise ausdrückt und mit der Zeit immer stärker wird. Wir sehen zum Beispiel, wie bestimmte Künstler von Anfang an eine Formensprache einsetzten und diese dann weiterentwickelten. Natürlich spielen auch die Zeit und verschiedene kulturelle Einflüsse eine Rolle.

VOM ENTWURF ZUM FERTIGEN MODESTÜCK

Ihre eigene Firma gründete Gudrun Sjödén, als ihr klar wurde, dass sie als freiberufliche Designerin nur Fragmente ihres Schaffens sehen konnte. Sie hatte den Traum, beim gesamten Prozess vom Entwurf bis zum fertigen Kleidungsstück dabei sein zu können, außerdem wollte sie die Kunden treffen und sich auch um den geschäftlichen Teil kümmern.

Mit Mut und Neugier schlägt Gudrun auch heute immer wieder neue Wege ein, um das Unternehmen weiterzuentwickeln. Bestes Beispiel ist hier der Onlineshop www.gudrunsjoeden.de - der im vergangenen Jahr als bester Onlineshop des Jahres ausgezeichnet wurde.

Worauf dürfen wir uns als nächstes freuen?

Text: Helena Kaasik 
Eine farbenprächtige Modereise
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Video - 35. Jahrestag

Video - 35. Jahrestag
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Interview zur Shanghai Fasion Week (in Englisch)

Swedish designer Gudrun Sjödén is the fourth Swedish brand to be shown at Shanghai Fashion Week. The colourful show on October 22 is proof of the success of Gudrun Sjödén’s global expansion and that the interest in Swedish fashion is growing rapidly in China. Gudrun Sjödén is one of Sweden’s biggest fashion exporters. This autumn she is celebrating 35 years as a fashion creator with an extra colourful retrospective collection and show in Sweden, as well as Shanghai. Gudrun Sjödén’s colourful fashion and strong environmental ethic is growing steadily throughout the world.




Gudrun Sjödén has been designing her artistic, unique and colourful collections in nature’s own materials for 35 years. She has never renounced her passion for daring pattern mixes, Swedish folklore, ethnic influences and huge interest in textiles and craftsmanship.


For her 35th anniversary show in Sweden and Shanghai, she has created a unique, limited edition Anniversary Collection. It’s a retrospective range containing three groups of garments. The first group is pattern-rich “Flower Power – my take on the 1970s” with colourful, ethnic and folklore influences. The second group is a series of exclusive wide silk pieces in understated dusky tones, and the third group is “Graphically surprising” in figure-hugging, graphically patterned jersey with influences from the 1960s. In this spectacular show, all these are mixed with the other collections which come out every month.








The catwalk show at Shanghai Fashion Week is a retrospective and tribute to Gudrun Sjödén’s artistry and collaboration with the Consulate General of Sweden in Shanghai. It is an event filled with colour, inspired by folklore from around the world, Shanghai, and art. The show is being created by Sweden’s most prized stylist, Robert Rydberg, who has won ELLE magazine’s stylist prize several years in a row. Robert is famous for his artistic and eccentric style, which fits in with that of Gudrun Sjödén perfectly.

Gudrun Sjödén’s show at Shanghai Fashion Week on October 22 is part of the company’s global expansion and a collaborative project with the Consulate General of Sweden in Shanghai and the Swedish Institute. After Gudrun Sjödén took part in the prestigious Eco Chic exhibition (created by the Swedish Institute) attracting huge publicity in places like New York and San Francisco, the company was chosen to represent Sweden in Shanghai.

The exhibition Eco Chic showcases Swedish fashion designers who take an environmentally friendly and ethical approach to their work, without sacrificing style, and illuminates high-fashion alternatives to much of today’s environmentally harmful clothing.

In Shanghai, the exhibition is arranged by the Consulate General of Sweden, as well as the Swedish institute. Exclusively for Shanghai, the exhibition will be extended with a Chinese part, created by local, Chinese designers.

The exhibition will be showed at Bridge 8 in Shanghai from October 21-Nov 2. Luwan District, Bridge 8, Phase 2, 550 Jumen Rd, Shanghai.





As the media partner of Shanghai Fashion Week and Eco Chic exhibition, Tuolar.com caught up with the communication manager of Gudrun Sjödén, Monica E Hedman, together with Anna Lönnerstedt, the purchasing manger of the company in an interview one day before their Shanghai fashion show. They shared their propounding understanding of the brand culture and eco fashion with our readers.


Live Magazine: Thank you very much for the interview today. First of all, congratulations on the 35th anniversary of the establishment of Gudrun Sjödén. Look forward to your upcoming fashion show in Shanghai Fashion Week. Is this your first time in Shanghai? How is the fashion atmosphere here to you?

Monica: I was here one more time before, when we were doing a photo show in 2004. We made a catalog and campaign here in Shanghai, so this is my second time.

Anna: I am working with the production and logistic, so I’ve been here many times since 10 years ago. Today it’s really a high fashion in Shanghai. I can see a big difference from the first time I came here. Everything is global today.


Live Magazine: Gudrun Sjödén has always been an eco friendly company. Can you tell us more about your brand culture and how is your production method eco?

Monica: Gudrun started the company in 1976. She started the company, because her soul is from the nature. She’s always inspired by the nature, and all the patterns are also inspired by it. And of course the clothes are all made of nature fabric. It has always been nature in the company to work with eco material and so is the eco culture of the company. We are not using too much paper in the office.

Anna: Also in the design of the collection, we try to make those pieces that you can wear forever and that you can make some mix with current collection. You can have the clothes bought 10 years ago to be mixed with the one you buy today. It’s like an ongoing process.


Live Magazine: I saw some pictures of your anniversary collection on your website. The clothes are so colorful and vibrant. Is this collection going to be presented in Shanghai Fashion Week? I also noticed some Chinese elements within it. What was the inspiration behind the collection?

Monica: This Shanghai fashion show is mixed with this anniversary collection and other 6 collections. This time we’re going to show you some clothes for the autumn, winter and some for the spring. This spring collection is inspired by Shanghai. Gudrun is the owner and the designer of the company. She’s always inspired by different cultures, especially the Asia culture, by which she has been inspired many times before. That’s why we shot the catalog in 2004. We are also going to shoot some pictures during these days in Shanghai.











Gudrun Sjödén Shanghai fashion show live

Live Magazine: The online selling of your products is doing so well across the world. Are you planning to expand your business in Chinese market?

Monica: The biggest market is on the internet. It’s where the main order comes from. Today we have customers in 48 countries. Now we do have customers in China. That’s why we are here to learn more. We have made an App of IPAD for the collection which has involved the Chinese elements. We have to see, but of course we want to join in the Chinese market.


Live Magazine: In this fast-paced world of today, people in big cities change their styles so frequently. They buy many clothes, but end up wearing them for only a few times. Do you think it’s a waste? What’s your advice to them?

Anna: Yes. I think people should wear their clothes more times. When they don’t need them, then exchange them with friends, or sell them to second-hand stores, so somebody else can wear them. It’s really about using the garment for longer time. If you don’t want to wear some of your clothes, just give them to somebody else.


Live Magazine: Our website is a fashion community where people can express their own fashion style by creating sets with different pieces. Do you think it’s also a great way to become eco-friendly by smartly mixing and matching the clothes you already have to get different outfits? Could you share some fashion tips of clothes matching with our readers?

Anna: Don’t be afraid, be crazy. Just go for it. It’s very important to wear what you like.

Monica: Yes, follow your heart. If you wear what you like, you will look great.


Live Magazine: Thank you very much for the interview. Wish a successful fashion show in Shanghai.



Journalist of Live Magazine Elena with Gudrun Sjödén’s brand managers Monica and Anna

Interview zur Shanghai Fasion Week (in Englisch)